Assalaamu’alaikum w.b.t…. dan selamat sejahtera.  Camam2 manusia ni kan, ada yang sudah tahu sesuatu perkara itu bahaya tetapi masih lagi nak bermain2 dengannya. Di bawah ini ada beberapa gambar orang2 bermain2 dengan lembu2 jantan bertanduk yang garang. Pengajaran yang kita boleh ambil ialah, JANGAN BERMAIN DENGAN BENDA MERBAHAYA. Dan bukan sahaja jangan bermain dengan lembu jantan, tetapi apa sahaja yang merbahaya sebolehnya jangan lah kita bermain. Dan bukan bermain sahaja, kita gunakanlah analogi dari nya iaitu jangan melibatkan diri dengan benda2 merbahaya tanpa tujuan dan faedah.

Sebagai contohnya merempit di jalanraya, dah tahu rempit itu bahaya , bukan sahaja kepada diri sendiri tetapi juga kepada orang2 awam lain. Begitu juga bermain mercun, bukan sahaja merbahaya kepada anggota badan tetapi mengganggu ketenteraman awam. Tidak takutkah anda apabila orang2 kampung saling memaki hamun anda? Berkat doa ramai2 tu nanti dapat nahas juga anda. Juga dalam hal pemakanan , kalau dah tahu makanan itu bahaya maka jangan makan. Seperti makanan yang pedas, sebenarnya yang pedas tu bahaya untuk perut. Perut anda tu sensitif dan lembut sangat, makanan2 pedas ni mudah melukakannya. Maka jangan lah makan pedas banyak2 sangat yer. Apa lagi dalam hal menghisap rokok, dah tahu rokok dapat bagi penyakit kronik dalam tubuh maka JANGAN HISAP.  Dan camam2 lagi lah yang anda boleh fikir sendiri , saya hanya bagi CLUE je ni hehe …….

Manusia lawan lembu

Matador

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Lembu mengamuk

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Manusia lawan lembu

Sumber gambar2 dari linkinn