Wali Band -Taubat maksiat

153 Komen


Wali Band -Taubat maksiat [Tomat]

Dengarlah hai sobat
Saat kau maksiat
Dan kau bayangkan ajal mendekat
Apa kan kau buat
Kau takkan selamat
Pasti dirimu habis dan tamat

Lagi

George W. Bush menjadi jurucakap motivasi

Tinggalkan komen


george w bush as motivational speakerAssalaamu’alaikum w.b.t……. Sudah agak lama tidak kedengaran berita tentang bekas presiden Amerika Syarikat yang ke 43 ini iaitu George W. Bush, kini muncul kembali bukan sebagai seorang presiden, tetapi sebagai jurucakap motivasi. Asyik buat lawak je Bush ni yer, sudah lah terlampau banyak gambar-gambarnya yang sudah dimanipulasi kan oleh ramai artis Photoshop, kini muncul dengan rasa tidak malu bercakap mengenai motivasi.

Saya suka memetik kepada maksud kata2 yang disampaikan oleh Professor Larry Sabato, seorang professor Sains Politik di University of Virginia. Beliau mengatakan mungkin apa yang akan disampaikan oleh George W. Bush nanti ialah bahawa dia adalah seorang model yang sebaiknya JANGAN dicontohi. Keh3

Pada hari Isnin ini Bush akan berucap dalam sebuah program yang diberi nama ‘Get Motivated‘. Dia akan menjadi jurucakap jemputan yang akan bercakap mengenai motivasi.  Mungkin dia ingin menceritakan tentang bagaimana untuk KALAH dalam sebuah pilihanraya.  Ucapannya selama 40 minit itu akan dibayar sebanyak $100,000 (£61,000).  Apakah manfaat daripada bayaran kepada ucapan selama 40 minit sebanyak itu kepada dia agaknya ya?

Ucapannya nanti akan diadakan di Fort Worth, Texas dan kemudiannya ada satu lagi iaitu di San Antonio pada bulan Disember nanti.  Itu pun jika dia masih hidup lagi waktu tu. Bagi sesiapa yang nak pergi dengar ucapan bekas presiden Amerika Syarikat yang juga salah seorang ahli dalam pertubuhan Skull and Bones ini silakan lah. 🙂

Bayi bersama tanda lahir ayat2 AlQuran yang berubah2 dua kali seminggu

21 Komen


koran_boy

Assalaamu’alaikum w.b.t……. Subhanallah, satu lagi keajaiban telah ditunjukkan oleh Yang Maha mencipta. Di wilayah Dagestan, Russia, ada seorang bayi yang baru berusia 9 bulan, lahir bersama tanda lahir berupa ayat2 Quran dan hadith yang mengandungi nama Allah di bahagian2 tubuhnya.  Pada  mulanya keluar nama Allah di bahagian dagu sebaik sahaja budak lelaki itu lahir.

Kemudian muncul pula ayat2 itu di bahagian belakang badan, lengan, kaki dan perut. Di bahagian kaki pernah tertulis yang bermaksud “Allah pencipta segala sesuatu”. Yang mengujakan lagi ialah, tanda2 itu sentiasa berubah2, 2 kali seminggu. Seperti muncul ayat lain pula menggantikan ayat yang sedia ada. Budak yang bernama Ali Yakubov itu akan merasa tidak selesa ketika perubahan2 ayat itu berlaku dan akan menangis dan suhu badannya akan naik.

aliPakar medik pun masih tidak dapat menjelaskan keadaan sedemikian. Walaupun begitu, mereka menafikan bahawa tulisan2 itu ditulis oleh manusia pada kulit.

Ibunya yang bernama Madina, mengatakan bahawa mereka tidak yakin dengan agama Islam sebelum ini. Sehinggalah kepada kejadian kelahiran pada bayi mereka ini.

Lagi

Koleksi beberapa video ceramah ustaz Azhar Idrus

9 Komen


Assalaamu’alaikum w.b.t……. Tumpang parking video2 ceramah Ustaz Azhar Idrus di sini. Buat peringatan kita bersama. Ada orang mengatakan bahawa ceramah2 Ustaz Azhar Idrus agak kasar dan pedas. Saya hanya dapat katakan, keras bagaimana pun, apa yang dia kata tentang perkara2 yang banyak berlaku sekarang ini adalah BETUL. Dan peringatan2 yang diberikan adalah untuk kebaikan kita bersama juga, lebih2 lagi di akhirat sana. Kebenaran sememangnya PAHIT untuk ditelan, lebih2 lagi di zaman yang serba mewah dan penuh dengan nafsu untuk berhibur ini.  🙂

Zat Allah

Nyanyian halal nyanyian haram

Lagi

40 ribu perkahwinan serentak di tempat yang sama

10 Komen


Assalaamu’alaikum w.b.t……. Seperti biasa, sekali-sekala akan dibawakan IKLAN berupa berita2 yang pelik dan aneh dari seluruh dunia. Kali ini dihidangkan kepada anda sebuah perkahwinan yang diadakan bukan untuk sepasang mempelai, bukan 2 pasang, bukan 7 pasang, bukan 10 pasang, TETAPI 40 ribu perkahwinan serentak. Huhu ramai gila sekali kahwin serentak.

Mereka adalah pengikut2 gereja Unification, yang datangnya dari Australia, America, Brazil dan Norway. Ia dikendalikan oleh pengasas gereja tersebut iaitu Reverend Sun Myung Moon di Seoul, Korea. Rev Moon ni memang dikatakan gila2 sikit.

mass_wedding 2

Lagi

Penduduk-penduduk asli di Taiwan membuka sekolah sihir

6 Komen


Assalaamu’alaikum w.b.t……. Jangan ingat dalam filem Harry Potter sahaja yang ada sekolah sihir, sebenarnya ianya memang wujud di banyak tempat di dunia ini. Yang terbaru saya baca adalah di selatan Taiwan, yang kononnya mahu memelihara adat mereka dari dihakis oleh kemodenan. Perdukunan adalah satu warisan yang berharga bagi suku kaum Paiwan di Taiwan, tetapi bilangan pengamalnya semakin berkurangan di sana. Maka dengan sebab itu lah mereka mengambil langkah untuk membuka sekolah sihir dan mengaktifkannya semula.

Dukun2 Paiwan biasanya menjadi pengantara di antara tuhan dengan manusia. Dan kelas2 yang mereka tubuh sekarang adalah untuk melatih memberkati orang ramai dan mengelakkan gangguan syaitan, kata mereka. Mereka tidak mengatakan mereka mengamalkan sihir untuk memuja syaitan dan sebagainya, tetapi mereka mahu mengelakkan gangguan syaitan. Tetapi sedarkah mereka betapa sihir itu sendiri adalah permainan syaitan? Kalau ada di antara anda yang biasa pergi ke Taiwan, tolong2 lah sedarkan mereka ya, kesiaan mereka hehe.

Sekarang ini sekolah itu baru mempunyai 10 pelajar, tetapi penganjurnya berharap ia akan semakin berkembang. Saya pula berharap agar orang ramai sedar dan tidak terpengaruh dengan amalan2 sihir ini. Sememangnya ada sihir2 yang diamalkan untuk mengubati penyakit. Tetapi sebenarnya ada kisah2 yang kurang menyenangkan di sebaliknya, seperti perlukan mangsa tanpa pengetahuan manusia, perlukan korban, perlu memuja jin dan syaitan dan sebagainya.

Itu sahaja yang saya nak cerita dekat2 raya ini. Maka di kesempatan ini saya sebagai Muslim di Malaysia ini ingin mengucapkan, minal ‘aidin wal fa’izin, Salam Aidil Fitri 1430 H bersamaan dengan 2009 Masehi. Ampun dan maaf saya pinta dari hujung rambut sampai hujung kuku ibu jari kaki, sama ada secara lahiriah mahupun batiniah.

Taqobbalallahu minkum 🙂

Sumber:  AFP

p/s:  Tahun ini tidak sempat nak buat kad raya, maka tiada kad raya untuk anda semua, harap maaf  😀

Yesus / Jesus telah kembali?

1 Komen


Assalaamu’alaikum w.b.t…. Semoga puasa anda ok dan tidak curi2 makan di siang hari yer huhu. Lufer sokmo ambe nak tulis story baru ni, tapi sedang ada kesempatan ni ambe tulis la sedikit.

Sekarang ini di Siberia kecoh tentang seorang lelaki yang mengaku sebagai Jesus/ Yesus.  Sekarang ini dia sudah mempunyai pengikut sebanyak 5 ribu orang lebih.   Dia dikenali sebagai Viassarion the Teacher. Nama sebenarnya ialah Sergei Torop, seorang ketua ajaran spiritual yang berumur 48 tahun. Dia mengaku bahawa dia adalah jelmaan semula Yesus / Nabi Isa a.s.

Si Sergei ni adalah seorang bekas polis trafik.  Dia dah berhenti menjadi polis tahun 1991 dulu dan sejak itu bergiat dalam kumpulan ajaran spiritual. Bukan dia seorang yang pernah mengaku sebagai Yesus, tetapi pengaruhnya amat kuat sekarang di mana para artis dan orang2 intelektual pun ramai yang menjadi pengikutnya. Lebih kurang macam Ayah Pin juga yang mana pengaruhnya juga tersebar di kalangan orang2 sedemikian.

Dia juga telah mengembara ke negara lain untuk mencari pengikut. Jangan anda terpedaya sudah nanti hehe.

Sergei-Torop

Lagi

Older Entries