Rayuan kepada kerajaan Malaysia agar laksanakan Hudud

8 Komen


Assalaamu’alaikum ……. SAYA MERAYU KEPADA KERAJAAN BN dan Najib Razak, Laksanakan lah HUKUM HUDUD kepada rakyat Muslim. Kalau tak laksanakan sekarang pun, tetapi berusahalah untuk memberi KEFAHAMAN kepada rakyat dengan menyiarkan rancangan-rancangan yang bercakap tentangnya di dalam televisyen. Adakah kita mahu melihat PEPERANGAN sesama sendiri? INi kerana saya tengok keadaan sekarang bertambah teruk. 

JANGAN MENYESAL kemudian hari kerana kita MENGABAIKAN peringatan dari Nabi ini. Adakah anda lebih YAKINI BN dari yakini NABI MUHAMMAD S.A.W. Kalau tak faham lagi dengan maksud hadits ini yang terang-terang sudah memberi AMARAN, tak tahu lah saya ……. 

Sabda nabi Muhammad s.a.w yang bermaksud,“…….Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri “. [Hadith Riwayat Ibnu Majah]

Image

 

Ramai Non-Muslims pun FAHAM dan beriya-riya nak kan HUDUD, tapi kalau Muslim sendiri yang tak suka dan TAKUT HUDUD, istighfar, belajar tentang ilmu Fiqh (khasnya bab Hudud), belajar ilmu Tasawwuf (ehsan / akhlak) juga untuk lebih mendalami dan muhasabah diri lah banyak-banyak …….

Sila ke link di bawah dan baca sendiri komen-komen dari cina, India dan bangsa2 lain yang Non-Muslims luahkan tentang Hudud …….

https://www.facebook.com/onlyinmalaysia/posts/576876949011439

Kerana itu bagi saya, kalau kita fahami Hukum Hudud itu baik-baik, insyaAllah tidak ada siapa yang boleh menafikannya melainkan orang-orang yang suka dan mahu lakukan JENAYAH sahaja. Hukum Allah is Best of the best kerana Allah Maha Besar ……. YAKINI ALLAH ..

 

PBB tegur kerajaan Malaysia kerana bertindak keras dalam Himpunan Bersih 2.0

Tinggalkan komen


Pakar hak asasi manusia di PBB (UN – United Nation) berkata, kawalan ‘keras’ Malaysia terhadap demonstrasi pada hari Sabtu lalu, memberi risiko kepada proses demokrasi, dan melahirkan kebimbangan dengan laporan penahanan pemimpin-pemimpin politik.

PBB menegur kerajaan Malaysia kerana bertindak keras dalam Himpunan Bersih 2.0

George W. Bush menjadi jurucakap motivasi

Tinggalkan komen


george w bush as motivational speakerAssalaamu’alaikum w.b.t……. Sudah agak lama tidak kedengaran berita tentang bekas presiden Amerika Syarikat yang ke 43 ini iaitu George W. Bush, kini muncul kembali bukan sebagai seorang presiden, tetapi sebagai jurucakap motivasi. Asyik buat lawak je Bush ni yer, sudah lah terlampau banyak gambar-gambarnya yang sudah dimanipulasi kan oleh ramai artis Photoshop, kini muncul dengan rasa tidak malu bercakap mengenai motivasi.

Saya suka memetik kepada maksud kata2 yang disampaikan oleh Professor Larry Sabato, seorang professor Sains Politik di University of Virginia. Beliau mengatakan mungkin apa yang akan disampaikan oleh George W. Bush nanti ialah bahawa dia adalah seorang model yang sebaiknya JANGAN dicontohi. Keh3

Pada hari Isnin ini Bush akan berucap dalam sebuah program yang diberi nama ‘Get Motivated‘. Dia akan menjadi jurucakap jemputan yang akan bercakap mengenai motivasi.  Mungkin dia ingin menceritakan tentang bagaimana untuk KALAH dalam sebuah pilihanraya.  Ucapannya selama 40 minit itu akan dibayar sebanyak $100,000 (£61,000).  Apakah manfaat daripada bayaran kepada ucapan selama 40 minit sebanyak itu kepada dia agaknya ya?

Ucapannya nanti akan diadakan di Fort Worth, Texas dan kemudiannya ada satu lagi iaitu di San Antonio pada bulan Disember nanti.  Itu pun jika dia masih hidup lagi waktu tu. Bagi sesiapa yang nak pergi dengar ucapan bekas presiden Amerika Syarikat yang juga salah seorang ahli dalam pertubuhan Skull and Bones ini silakan lah. 🙂

Dr Asri kata ISA tidak diperlukan untuk bela ajaran Islam

Tinggalkan komen


Assalaamu’alaikum w.b.t… dan selamat sejahtera. Hhm tertarik ambe dengan kenyataan dari Dr MAZA ni, betapa Islam bukanlah lemah sangat untuk terus menangkap siapa2 yang menghinanya. Tetapi Islam datang dengan hujjah dan dalil2 yang jelas dari firman2 Allah dan hadith2 nabi.

PETALING JAYA: Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin hari ini menegur tindakan kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam isu agama dan mengheret pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin dan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok yang masih ditahan di bawah peruntukan akta itu.

Ketika ditemui di Damansara Kim sebentar tadi, Dr Asri berkata, Islam dibina dari hujah dan dasar yang jelas, dan Islam juga tidak memerlukan ISA untuk membela ajarannya.

“Jadi tidak ada alasan untuk menahan orang dengan tidak memberi peluang membela diri. Ini adalah satu tindakan yang salah. Sekiranya orang itu mempunyai kesalahan dari segi hukum agama, buktikan dari segi dalil-dalil agama.

“Cara kita tangkap orang guna ISA atas kesalahan agama tidak akan menghilangkan salahfaham terhadap Islam. Seharusnya diperjelaskan dulu apa kesalahan itu. Kalau misalnya orang itu menghina Islam atau menyeleweng, buktikan dulu berdasarkan Quran dan hadis.

“Perlu diperdengarkan pertuduhan itu kepada orang yang dituduh itu. Mungkin juga, ia hanya satu salah faham. Yang penting perdengarkan dulu hujahnya,” kata Mufti yang terkenal dengan kelantangannya mengeluarkan idea yang berani dan telus itu.

Lagi

Ke arah menegakkan Hukum Islam di muka bumi ini

5 Komen


Assalaamu’alaikum w.b.t… dan selamat sejahtera. Tidakkah kita perasan bahawa setiap hari ada sahaja kes2 jenayah yang dilaporkan di dalam televisyen dan media2 lain? Dari sekecil2 kes hinggalah kepada sebesar2 kes, dan bermacam kes2 jenayah pelik pun sudah berlaku sekarang.  Maka masih sukakah anda dengan undang2 yang ada sekarang ini? Masih sukakah anda dengan undang2 buatan manusia yang tidak sempurna itu?  Sedangkan telah ada undang2 ciptaan pencipta kita Yang Maha Bijaksana.

Adakah anda mahu menunggu hingga tiba giliran anda, keluarga anda terlibat dengan ancaman2 jenayah baru anda mahu berubah?  Atau anda tetap tidak mahu berubah walaupun sentiasa terancam keamanan anda?  Atau anda mahu tunggu dibicarakan di Mahsyar nanti? Tidak mahukah anda merasakan satu undang2 tegar yang dapat menjamin keamanan dan kestabilan masyarakat keseluruhannya insyaAllah?  Itulah dia undang2 Islam yang telah dijamin oleh Allah S.w.t akan keamanan dan kestabilan nya.

Khilafah

Allah mengisytiharkan kepada malaikat apabila hendak mencipta nabi Adam, manusia pertama yang lahir daripadanya makhluk manusia seluruhnya sebagai khalifah Allah di muka bumi ini.

“Dan ingatlah ketika Tuhan kamu berfirman kepada para malaikat, sesungguhnya aku ciptakan di atas bumi itu makhluk (manusia) bagi menjadi khalifah”.  Surah Al Baqarah : Ayat 30

Para ulamak menghuraikan khalifah itu dengan maksud menegakkan agama Allah (Islam) dan mentadbir urusan dunia dengannya (Islam) Bermula daripada urusan pembangunan diri manusia dengan Islam, Iman dan Ihsan, sehinggalah pembangunan kebendaan yang menjadi keperluan manusia, seperti makanan, pakaian, bangunan, teknologi dan sebagainya. Semuanya itu berada dalam batas sempadan memelihara hubungan dengan Allah di atas sifat hamba kepadaNya, juga hubungan dengan diri sendiri, hubungan dengan sesama manusia, serta hubungan makhluk di bumi yang diamanahkan ke atas manusia untuk mentadbirnya. Bahkan juga hubungan dengan alam ghaib yang baik (para malaikat) dan bermusuh dengan makhluk jahat (iblis dan syaitan).

Lagi

Tiada bukti bahawa Saiful diliwat oleh Dato Seri Anwar [Video]

21 Komen


Assalaamu’alaikum w.b.t. dan selamat sejahtera ….  Di sini saja nak parking beberapa video yang membuktikan bahawa dakwaan Saiful Bukhari bahawa dia diliwat oleh Dato Seri Anwar Ibrahim adalah tidak berasas dan tiada bukti sama sekali. Laporan perubatan pun menafikan bahawa dia pernah diliwat.  Semoga yang masih tidak menonton lagi video2 ini dapat menontonnya dan menilai sendiri.

 

Bagus Hospital Pusrawi kerana berani mengemukakan fakta yang benar walaupun terpaksa menghadapi risiko2 yang tertentu. 

Lagi

Menteri Israel kata tidak mengapa untuk menculik presiden Iran

1 Komen


Assalaamu’alaikum w.b.t.. dan selamat sejahtera.   Sana politik sini politik, tak habis2 dengan politik. Kali ni saya mahu sentuh sikit tentang politik, tetapi bukan politik di Malaysia tetapi politik di Israel. Menurut laporan dari Associated Press yang terbaru, seorang menteri kabinet Israel iaitu Rafi Eitan mengatakan adalah tidak salah untuk menculik presiden Iran iaitu Ahmadinejad. Dan untuk pengetahuan, Rafi Eitan ini juga lah orang yang bertanggung jawab menculik mastermind Nazi iaitu Adolf Eichmann ke muka pengadilan di Israel.

Rafi Eitan yang sudah berusia 81 tahun, juga adalah seorang agen Mossad. Dia telah menculik Eichmann dari Argentina pada tahun 1960 dan membawanya ke Israel. Eichmann telah dibicarakan atas tuduhan menjalankan ‘penyelesaian terakhir’ Adolf Hitler untuk membunuh orang2 Yahudi Eropah.

Laporan itu lagi mengatakan bahawa Ahmadinejad sebolehnya mahu menghapuskan negara Israel itu dari peta dunia. Iran sedang membangunkan teknologi nuklear yang mana telah menyemarakkan kemarahan orang2 Yahudi. 

Yang peliknya, hasrat Ahmadinejad itu lah yang mahu didakwa di muka pengadilan oleh menteri tersebut. Sedangkan, pencerobohan mereka sendiri ke atas Palestine selama ini tidak pula mahu dibawa ke muka pengadilan. Hhhmmmm …….

 

Older Entries