……. Sambungan dari Dialog tentang perbandingan AlQuran dan Bible – Mana yang benar? 11

Assalaamu’alaikum w.b.t……. Terlebih dahulu adalah dinasihatkan agar cuba berdialog dengan beradab sopan dan beretika. Elakkan dari menggunakan kata2 kesat dan keji. Demi kerana kebenaran , maka berdialog lah dengan tenang, bukan dengan perasaan benci dan sengaja mahu menyakiti hati pihak lain.

Saya buka balik dialog ini kerana nampaknya ada seorang Kristian yang benar-benar mahu berdialog. Maka saya persilakan lah siapa-siapa yang mahu berdialog dengannya kerana saya amat sibuk sekarang. Terima kasih 🙂


Peace, love and justice for all 🙂

p/s:  HARAP MAAF, saya terpaksa menutup dahulu ruangan KOMEN di sini kerana saya tidak mampu untuk aktif di sini buat masa ini.  Tambahan pula komen-komen sudah meleret terlalu panjang, sukar untuk dibaca dan dibalas.  INsyaAllah, kalau ada keupayaan dan kesempatan nanti, saya akan sambung kembali.  Semoga Allah berikan petunjuk , limpahkan masih sayangNya kepada kita semua, amin …….